اگر سری به سایت‌های مصالح ساختمانی بزنید، احتمالا بارها و بارها اصطلاح سنگ پلاک را خواهید دید. ممکن است برای شما این سوال ایجاد شود که اصلا سنگ پلاک چه سنگی است و چرا نام پلاک روی آن گذاشته شده است. با ما همراه باشید تا به سوال مهم پاسخ دهیم.

 

نمونه کار سنگ پلاک

منظور از سنگ پلاک چیست؟

سنگ پلاک سنگی است که از آن برای پوشش نمای ساختمان، کف زمین یا دیوارهای داخلی استفاده می‌شود. اما چرا آن را پلاک نامیده‌اند؟ به این خاطر که در بازار مصالح ساختمانی به هر سنگی که سطح صاف و صیقلی و شکل مربعی یا مستطیلی داشته باشد، سنگ پلاک گفته می‌شود.

 

نمونه کار سنگ پلاک

جنس سنگ پلاک از چیست؟

جنس سنگ پلاک می‌تواند از مواد متفاوتی باشد. این سنگ‌ها می‌توانند از تراورتن، گرانیت یا مرمریت باشند. اما طی سال‌های اخیر با پیشرفت علم و ایجاد ترکیبات جدید از مواد معدنی و صنعتی، جنس سنگ پلاک از متریال مرغوب‌تری در نظر گرفته می‌شود تا در عین افزایش مقاومت و کارایی، قیمت آن کاهش یابد.
یکی از این ترکیب‌ها سنگ مهندسی نام دارد که نسبت به سنگ‌های طبیعی از ویژگی‌های مکانیکی ممتازتری برخوردار است. اما سنگ پلاکی که از سنگ مهندسی ساخته می‌شود را نمی‌توانید در هر سایت و فروشگاهی پیدا کنید. مراکز معدودی وجود دارند که این محصول را تولید و عرضه می‌کنند. شرکت سنگ مهندسی یاقوت یکی از همین مراکز است که سنگ پلاک بسیار باکیفیت ساخته شده از سنگ مهندسی به فروش می‌رساند.

 

نمونه کار اجرا شده سنگ پلاک در مجموعه سنگ مهندسی یاقوت

سنگ پلاک ساخته شده از سنگ مهندسی چه مزایایی به همراه خواهد داشت؟

سنگ مهندسی ترکیبی علمی است که استفاده از آن نه تنها در سنگ پلاک بلکه در هر محصول دیگری، مزایای بسیاری به همراه خواهد داشت.
عدم رشد خزه و جلبک، مقاومت در برابر سرما و گرما، مقاومت در برابر ترک خوردن و شکستگی، استحکام بالا در برابر ضربه و فشار، رنگ ثابت و قیمت ارزان‌تر از جمله مزایی است که سنگ پلاک با خود به همراه دارد.

چگونه می‌توان سنگ پلاک را خریداری کرد؟

برای خرید سنگ پلاک لازم است که در ابتدا متراژ پروژه‌ی مدنظر خود را به دست آورید و بعد اقدام به خرید کنید. شرکت سنگ مهندسی یاقوت از جمله معدود مراکزی است که اقدام به فروش سنگ پلاک ساخته شده از سنگ مهندسی می‌کند. شما می‌توانید سنگ پلاک مورد نیاز خود را در هر متراژ از این مجموعه خریداری کرده و در سریع‌ترین زمان ممکن آن را دریافت کنید.